fredag 9 oktober 2009

Skrivpuff 9 oktober

Skriv om ett konstverk



- Vem har satt upp det där?

- Undrar vad det kan ha kostat.

- Varför frågar de inte oss som ska titta på det varenda dag vad vi vill ha på väggen?

- Men wow, vad häftigt!

- Jag har sett nåt som liknar den där. Det var på ett museum i Paris... eller om det var Lissabon. Och det var mer grönt och mer, liksom, bild. Och mycket större. Och mörkare. Men den liknar den här. Undrar om det är samma konstnär.

- Varför kunde de inte ha hängt den rakt?

- Va? Tavla?

- Jaja. Inga fruktkorgar, men en jävla tavla ska vi ha på väggen.

- Gräslig. Fullkomligt gräslig.

- Men vi måste ha konst på väggarna, det står i reglerna.

- Jag tycker den är vacker.

- Aldrig att jag skulle ha den i mitt vardagsrum. Men här kan den ju få hänga.

9 kommentarer:

  1. mmmm det är det som är så underbart med konst den till talar inte alla men någon

    SvaraRadera
  2. Känns som en realistisk konservation på jobbet. Bra konst ska väl väcka känslor, precis som du skriver.

    SvaraRadera
  3. Känner igen situationen! Du har fångat på pricken!

    SvaraRadera
  4. Som jag sade förut så ligger skönheten i betraktarens öga. En bild kan ge många olika reaktioner.
    Bra skrivet

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Martin, det känns som en realistisk beskrivning av en konversation på jobbet.

    SvaraRadera
  6. håller med alla ovanstående!

    SvaraRadera
  7. sp bra beskrivet av att ett konstverk är allas egendom.

    SvaraRadera
  8. många vinklar många reaktioner - gillar den!

    SvaraRadera